תרפיה בשילוב סוסים

"העבודה הטיפולית עם הסוסים מאיצה, ממנפת את התהליך הטיפולי
וממחישה שהכח לשנות הוא בידינו."

לחווה בבנימינה ובאזור נתניה מגיעים הורים, זוגות ומשפחות לטיפול המשלב עבודה עם הסוסים.
ישנם טיפולים שיתחילו ויסתיימו בחווה וישנם טיפולים בהם ישולבו מפגשים בקליניקה.
מוקד העבודה הטיפולית הוא בממשק המתהווה בין הסוסים לבין הזוגות ובני המשפחה ולהיפך. התפקיד שלי כיועצת זוגית, משפחתית ומטפלת הורית הוא לסייע לכם להשתמש בתגובות של הסוסים לתהליך למידה מכונן.
העבודה הטיפולית בחווה מתבצעת עם סוסים על הקרקע ואינה דורשת ידע ברכיבה.

אז למה סוסים?
סוסים רגישים מאוד לתקשורת הבלתי מילולית ומגיבים למסרים שלנו בכל רגע נתון, האינטראקציה עם הסוסים יוצרת מראה רבת עוצמה ומאפשרת לזוגות ולבני המשפחה להתבונן בתחושות, עמדות, תבניות חשיבה ודפוסי התנהלות.
הסוס הוא כמו נייר לקמוס לסביבה, הוא יגיב להלך הרוח שלך ובכך יתן הזדמנות להתבוננות עצמית על האופן בו אנחנו מתנהלים עם עצמינו, בזוג ובמשפחה.

שימוש בשפה מטאפורית. שילוב העבודה עם הסוסים בתהליך הטיפולי מספק מטאפורות רבות לחיי הזוג והמשפחה. הסוסים הם חיות חברתיות המנהלות יחסי גומלין בתוך העדר, אהבות, כעסים, מאבקי שליטה וכוח, חברויות ואהבות. הדיבור דרך ההתבוננות על הסוסים מאפשר יצירת ריחוק, שיכול לסייע בחשיפה ובהצפה של תכנים רגשיים בדרך מוגנת.

הנה דוגמא להמחשה, זוג הורים מגיע לחווה, אני מזמינה אותם להעביר את הסוס ממקום אחד למקום אחר במגרש. הם חוששים, הסוס נותר במקומו. אני מבררת איתם מה קורה, הם משתפים בחשש שעלה בהם לבצע את הפעולה, אנחנו ממשיכים לחקור את נושא החשש, האם החשש מוכר להם מהבית, 'כן' הם אומרים ומשתפים שבבית יש חשש לקיים שיח כן עם ילדם ולשים גבולות. אנחנו נעשה עם זה עבודה ובפעם הבאה הם מצליחים להזיז את הסוס. משהו השתנה ואפשר להם להצליח במשימה, ה"משהו" הזה משפיע על הנוכחות ההורית ועל כישורי ההורות בבית.

העבודה עם הסוסים מרתקת, מקבלים מהם משוב מיידי על האמונות, המחשבות, ההתנהלות שלנו, בין אם במודע או לא, ובכך מאפשרים לנו ללמוד, לבחור מחדש.

כדי להזיז סוס אי אפשר להשתמש בכח, אחרי הכל מדובר ב- 500 ק"ג מסת שריר! מה שנדרש שהסוס יתן בך אמון וירצה לבוא אחריך. שאלה להרהור – מה צריך לקרות בתוכי כדי להזיז סוס? הסוסים מאפשרים לנו להבין את ה- being ואת הלך הרוח הנחוץ לשינוי.

שיטת העבודה הטיפולית מבוססת על Eagala הגישה הבינלאומית לתרפיה בשילוב סוסים,
EALEquine Assist Learning שיטה לצמיחה ולמידה בסיוע סוסים, ומשלבת אלמנטים מהפסיכולוגיה החיובית, אלמנטים מהגישה הנרטיבית, ושימוש בכלים מטאפוריים.

לקביעת מועד לטיפול בחווה 050-8716716

דילוג לתוכן